OSA 7: Oletko oikeassa paikassa – vai pelkäätkö jääväsi pois?
FOMO. Fear of missing out. Se on yksi vaarallisimmista markkinointiviestinnän ohjureista. "Kilpailija on nyt Instagramissa! Meidänkin pitää!" Mutta pysähdytään hetkeksi: onko oikeasti se sinun yleisösi siellä?
Kanavavalinta ei saa perustua paniikkiin tai haluun näyttää ajassa olevalta. Se pitää tehdä kysymällä: missä kanavissa meidän yleisömme oikeasti viettää aikaa? Missä he ovat vastaanottavaisia viestillemme? Ja mitä haluamme heidän siellä tekevän?
Jokainen kanava vaatii resursseja, osaamista ja sisältöä. Jos yrität olla kaikkialla, et ole missään erityisen hyvä. Valitse vähemmän – mutta viesti paremmin.
Kanavien määrä ei korreloi vaikutuksen määrän kanssa. Relevanssi tekee sen. Siksi joskus rohkein teko on sanoa: "Me emme ole siellä, koska meidän ei tarvitse olla."