OSA 3: Yksi lause, joka ratkaisee kaiken: viestisi ydin
Hyvä viesti ei ole luettelo palveluista tai todiste siitä, miten erinomainen yritys olet. Se on lupaus. Tärkein asia, joka haluat kohderyhmäsi muistavan – ja tuntevan.
Ydinsanoma on usein viestinnän heikoin lenkki, koska siihen ei uskalleta panostaa. Mutta ilman sitä kaikki muu on turhaa. Mieti: jos tämä olisi elokuvan traileri, mikä olisi se yksi repliikki, joka jäisi mieleen? Juuri sitä tarvitaan viestisi ytimeksi.
Sanoman kirkastaminen vaatii kiteyttämistä ja uskallusta. Pitää valita, mikä on tärkeintä – ja uskaltaa jättää kaikki muu pois. Se tuntuu joskus pelottavalta. Mutta juuri se valinta tekee viestistäsi vahvan.
Kysy itseltäsi: jos asiakas näkisi vain yhden viestisi, muistaisiko hän sinut? Jos ei, syy ei ole kanavissa tai kilpailussa. Syy on siinä, ettei viestisi ollut tarpeeksi kirkas. Mutta sen voi aina kirkastaa – ja juuri nyt on hyvä hetki aloittaa.